ABSINT

absint-post

 

Frunzele de pelin s-au copt la soare arzător de şaptezeci de grade.

Nu am sită, aşa că învelesc cubul de zahăr într-o eşarfă verde,

pe care o leg de gura paharului ciobit.

Ea se agaţă fără posibilitate de scăpare şi îşi strânge ruşinată câteva fire,

apoi îl ascultă cuminte pe Oscar Wilde

şi încep să văd lucrurile aşa cum aş vrea să fie.

 

Tu eşti lângă mine, te ţin de mână şi mă înfior.

M-am îmbrăcat în păsări violet şi am dat drumul la lună,

marea am golit-o într-o supieră, numai ca să o auzim cum se sparge de ţărm,

stâncile le-am orânduit pe platoul de brânzeturi, să ne putem căţăra mai uşor,

iar asfinţiturile le-am agăţat de draperie, să ne putem găsi lesne

în lumina candelelor, sub vitralii, în colţul de rugăciune care veghează la taina noastră.

 

După al doilea pahar, încep să văd lucrurile aşa cum ele nu sunt.

Boala neagră se strecoară încet printre convulsii de aripi de păsări jumulite,

cortexul lucrează la maxim cu toate celulele, identificând sincopele în zborul lui Icar,

paraşuta nu vrea să se deschidă şi pace,

neurostimularea nu e posibilă…

Palma plezneşte obrazul de sub fruntea plecată, în timp ce ţipetele crapă tavanul,

croindu-şi drum către acoperiş şi de acolo către somnul oraşului,

tulburat de atâta linişte, aşternută după ploaia de cioburi care l-a acoperit

– mai poartă în tăcerea asta doar amintirea sirenei care urlă între sminteală şi delir -.

 

Într-o halucinaţie absolut secundară, Zâna verde îl mai trage după ea doar pe Baudelaire,

– dându-şi seama că Hemingway şi Verlaine sunt deja plecaţi

la o serie de excesuri cu Modigliani -.

 

Sticla de absint e gata.

Lucrurile sunt aşa cum sunt

şi nici nu ştiam că ăsta este cel mai rău lucru din lume.

 

Leave a Reply

